Learn French :INTRODUCTIONS Part2






INTRODUCING AND BEING INTRODUCED
                                   
French KissVoici Madame Duval. This is Ms. Duval.
Enchanté(e). Nice to meet you.
Vous connaissez Marie ? Do you know Mary?
Comment vous appelez-vous ? What’s your name?
Je m’appelle Marie. My name is Mary.
On peut se tutoyer. We don’t have to be so formal.
Viens rencontrer mes amis. I’d like you to meet some of my friends.
Tu connais Marie ? Do you know Mary?
Tu t’appelles comment ? What’s your name?
Je m’appelle Michel. I’m Michael.
C’était un plaisir. It was nice meeting you.

TALKING ABOUT YOUR COUNTRY OF ORIGIN


Tu viens d’où ? Where are you from?
Je viens des États-Unis. I’m from the United States.
Je viens de France. I come from France.
Du Mexique. From Mexico.
Tu es américain ? Are you American?
Oui, c’est ça. Yes, I am.
Non, je suis canadien. No, I’m Canadian.

TELLING SOMEONE HOW LONG YOU’RE STAYING

Tu restes ici combien de temps ? How long are you staying?
Deux semaines. Two weeks.
Deux ou trois jours. Just a few days.
Un mois. One month.

TALKING ABOUT WHETHER YOU LIKE THE COUNTRY


Ça te plaît ici ? How do you like it here?
C’est génial! I love it.
C’est super. It’s great.
C’est pas terrible. It’s...different.